Feesten, rusten en winkelen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Liza Ophof - WaarBenJij.nu Feesten, rusten en winkelen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Liza Ophof - WaarBenJij.nu

Feesten, rusten en winkelen

Blijf op de hoogte en volg Liza

30 Augustus 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Dinsdag 26 augustus; dinsdag hebben we niet veel bijzonders gedaan. Vooral veel uitgerust (van de wilde fietstocht de dag ervoor haha). We zijn even naar de winkel geweest en zijn vroeg naar bed gegaan.

Woensdag 27 augustus; we werden lekker uitgeslapen wakker en hadden dus wel energie om iets te gaan doen. ’s Middags ben ik samen met Yara naar het winkelcentrum hier in de buurt gegaan, de Hermitage Mall. Een super groot winkelcentrum waar je echt alles wat je in Nederland ook hebt kunt vinden. Zelfs de Blokker zit daar, haha. Verder qua boodschappen is hier ook alles gewoon net zoals in Nederland. Heel handig. ’s Avonds zijn we voor het eerst hier uit geweest in de Touché, we werden gebracht en gehaald door onze vaste taxi. Dat is ook wel nodig want het is namelijk niet vertrouwd om ’s avonds te gaan fietsen. Het was een hele gezellige avond. Alles is mooi goedkoop hier dus dat is zeker een voordeel haha.

Donderdag 28 augustus; deze dag hebben we overdag echt helemaal niks gedaan, ook wel een keer fijn haha. Je kunt ook niet teveel doen omdat het zo warm is. ’s Avonds zijn we naar een andere discotheek gegaan, de Havana Lounge. Dat was heel groot en er waren vooral heel veel Nederlandse stagiaires, dus wel leuk dat je zo contact kan leggen. Sommigen waren hier al heel lang dus die konden ons mooi vertellen wat allemaal leuk was om te doen en heen te gaan. Dat was een hele leuke avond, we gaan er zeker vaker naartoe!

Vrijdag 29 augustus; we zijn naar de Palmen Tuin gegaan, hier vandaan een half uur met de taxi. Maar dat was het zeker waard, het was heel groot en mooi om te zien. Daar hebben we nog even wat gedronken en toen zijn we weer met de taxi naar huis gegaan. Deze avond dachten we laten we eens typisch Surinaams gaan eten want we hadden deze week alleen nog maar zelf Nederlands eten gekookt. Dus we zijn naar Rita’s Roti shop gegaan, hier op de hoek. De Roti-rol was heel lekker maar wel een beetje pittig. Die avond zijn we weer naar de Touché gegaan, waar we woensdag ook waren geweest. Deze keer was het wat drukker en was er een extra zaal open. Het was weer een super leuke avond en de mensen die we woensdag en donderdag hadden leren kennen waren er toen weer, dat was wel leuk!

Zaterdag 30 augustus; Yara en Zoë zijn nu even aan het proef fietsen naar hun stage plek bij het ziekenhuis, dat is wel een stukje verder weg dan mijn stageplek dus daarom zoeken ze het nu alvast uit. Verder doen we vandaag even rustig aan, want vanavond gaan we namelijk (weer) uit. Vanavond gaan we naar de Zsa Zsa Zsu, schijnt heel groot en mooi te zijn dus dat moeten we maar even proberen. En het kost hier toch allemaal niks haha. Eerst genieten voordat we aan het werk moeten!!!

Verder heeft onze mentor ons deze week goed geholpen met allerlei dingen uitzoeken en regelen enzo. En aangezien de scholen hier pas 1 oktober weer beginnen (dus ook mijn stageschool) wordt die tijd voor mij eerst ingevuld met verschillende zomer-projecten met activiteiten voor kinderen. De mentor heeft mij aangeboden om dinsdag mee te gaan om een paar dagen naar een arm dorp te gaan om daar activiteiten te gaan doen met kinderen, ik heb natuurlijk direct ja gezegd. Wat een kans, dat gebeurt ook nooit zei ze dat stagiaires mee gaan naar zo’n dorp om daar kinderen te helpen. Ik heb er super veel zin in. Daarna zijn hier in de buurt verschillende zomer-projecten waarbij ik ga helpen voordat de school start! Mooie vooruitzichten dus. Ik ga nou maar even een beetje opruimen in huis en dan zullen de meiden zo wel thuis komen denk ik.

Doeg!

  • 30 Augustus 2014 - 20:49

    Aukelina:

    he liza leuk hoor om wat van jou te lezen en er is alweer een week voorbij.fijne avond!!

  • 30 Augustus 2014 - 21:21

    Vader:

    nou nou wat een feest,ik hoop dat je de stage goed doorkomt met al die parties!groetjes

  • 30 Augustus 2014 - 22:07

    Mama:

    Geniet, maar feest met mate! Succes in Saramacca volgende week en pas maar op voor de muggen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Liza

Hallo allemaal! Welkom op mijn blog over mijn reis in Suriname. Vanaf zondag 24 augustus verblijf ik samen met Yara en Zoë in het mooie Suriname. Ik volg de opleiding onderwijsassistent en ga stage lopen op een school voor speciaal onderwijs. Ik hoop dat ik jullie via deze weg een beetje op de hoogte kan houden van alles wat ik hier zal meemaken. Groetjes!

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 16479

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 03 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: