Week nummer 8 alweer! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Liza Ophof - WaarBenJij.nu Week nummer 8 alweer! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Liza Ophof - WaarBenJij.nu

Week nummer 8 alweer!

Blijf op de hoogte en volg Liza

17 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Weer de hoogste tijd om jullie bij te praten!

Vrijdag 10 oktober; na weer een superleuk feestje van donderdag waren we deze dag erg moe! Eigenlijk zijn we de dag doorgekomen op mijn heerlijk koele kamer met airco, wat natuurlijk superfijn is met dit hete weer. In de avond zijn we natuurlijk weer door gegaan en hebben we een gezellige avond gehad met de groep bij de waterkant. We zijn niet meer uit geweest omdat we erg moe waren en de volgende dag misschien wel wat wouden gaan doen (we wisten nog niet wat maar dat zouden we wel zien).

Zaterdag 11 oktober; we werden goed uitgeslapen wakker en omdat we nu zo topfit waren bedachten we ons dat we wel iets konden gaan doen! Tegen 1 uur hebben we de bus gepakt richting het centrum en vanaf daar zijn we met de taxi naar jawel de Paramaribo Zoo gegaan! Ik was hier al een keer met stage geweest maar Yara en Zoë hadden het natuurlijk nog niet gezien. Voor 10 SRD (2 euro 50!!!!!) was je binnen en kon je lekker rond gaan lopen. Het was niet mega groot en ook nog super rustig maar we hebben ons goed vermaakt en hebben alle dieren gezien. Op een gegeven moment hadden we honger dus hebben we in de dierentuin een broodje en een ijsje gekocht (natuurlijk weer erg lekker!). Daarna hebben we nog even rondgelopen en toen werden we ineens aangesproken door twee meiden omdat ze heel graag met ons op de foto wouden. Dat hadden we nog niet eerder gehoord! Maar goed toen zijn we maar even met ze op de foto gegaan en dat vonden ze erg leuk. Daarna zijn we weer richting de stad gegaan en we hadden ook wel zin om ergens iets te gaan eten (moet ook gebeuren). Dus wij dachten nu gaan we typisch Surinaams eten in een restaurantje ofzo! Dus we stapten in de taxi en zeiden tegen de chauffeur dat hij ons ergens heen mocht brengen waar wel typisch Surinaams eten te halen viel! We kwamen helemaal ergens in Noord Paramaribo uit en toen was dat restaurantje dus pas vanaf 18:00u open en we hadden echt geen zin om nog een uur te wachten dus toen zijn we ergens daar ook in de buurt gaan eten. Anders dan verwacht maar toch kregen we ons Surinaamse eten! Het was best lekker maar heel erg pittig, dat was wel een beetje jammer want wij kunnen daar niet zo goed tegen, maar goed dat hoort er ook allemaal bij! Daarna zijn we weer naar huis gegaan. We zijn deze avond gezellig met het groepje bij een vriend thuis gaan zitten en redelijk op tijd naar huis gegaan want we waren toch wel moe. Het was een superleuke dag en we hebben veel gelachen.

Zondag 12 oktober; de zondag is bij ons eigenlijk een beetje een dag dat we allemaal rustig aan doen en voor school/stage opdrachten bezig zijn. Ook ben ik deze dag nog ‘op verjaardag’ geweest (geskyped) bij mijn lieve nichtje die 7 jaar is geworden. Het was superleuk om iedereen weer even te ‘zien’ en te spreken! Verder zijn we lekker vroeg naar bed gegaan want maandag start weer een stage weekje!

Maandag t/m donderdag; een superleuke week op stage. Ik mocht meteen al veel doen en ik voel me helemaal op mijn plek omdat ik zo goed ontvangen ben en dat is wel erg fijn! De collega’s zijn vooral heel erg geïnteresseerd in hoe het eraan toe gaat in het onderwijs in Nederland. En de kinderen vragen natuurlijk ook veel over Nederland en dan vind ik het ook leuk om daarover te vertellen. Voor mij is alles zo normaal maar voor vele van hun is het zo onbekend en daarom willen ze graag verhalen erover horen. Ik vind het heel goed hoe de leerkrachten hier lesgeven aangezien er qua materialen en lesboeken gewoon te weinig is. Binnenkort ga ik mijn geschenk aan de school ook geven, maar aangezien het schoolhoofd ziek is (Chikongunya) wordt dat nog even uitgesteld. Ik weet zeker dat ze er erg dankbaar voor zullen zijn en dat ze het goed kunnen gebruiken staat wel vast. Toch hoor je deze mensen niet klagen, ook al is er soms wat minder. Ze zijn hier super gelukkig en dat vind ik prachtig om te zien. Het maakt je heel dankbaar en je waardeert alles wat je hebt. Vaak is het wel een confrontatie om bepaalde dingen mee te maken of te zien, maar dat zet je met beide benen op de grond.
Verder zijn we donderdag weer (zoals elke donderdag) het weekend gaan vieren bij de Havana Lounge, wat weer super gezellig was!!

Vrijdag 17 oktober; een dagje rustig aan en nu ben ik even met school bezig en dan is dat ook weer klaar. Vanavond gaan we mooi vroeg slapen want…….. morgen gaan we op trip! We gaan twee dagen naar Carolina Kreek en daar hebben we erg veel zin in. Wordt vast weer supermooi!

Tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Liza

Hallo allemaal! Welkom op mijn blog over mijn reis in Suriname. Vanaf zondag 24 augustus verblijf ik samen met Yara en Zoë in het mooie Suriname. Ik volg de opleiding onderwijsassistent en ga stage lopen op een school voor speciaal onderwijs. Ik hoop dat ik jullie via deze weg een beetje op de hoogte kan houden van alles wat ik hier zal meemaken. Groetjes!

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 16478

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 03 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: