Op trip en touren met de Partybus! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Liza Ophof - WaarBenJij.nu Op trip en touren met de Partybus! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Liza Ophof - WaarBenJij.nu

Op trip en touren met de Partybus!

Blijf op de hoogte en volg Liza

26 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Zal jullie weer even bijpraten over de afgelopen tijd.

Zaterdag 18 & zondag 19 oktober; de dag dat we op trip gingen naar Carolina Kreek!

Om 8:30 u namen we de taxi naar een vriend van ons, waar we moesten verzamelen om op trip te gaan. Daar kregen we eerst een broodje en wat drinken en toen zijn we rond 10:00 u vertrokken! We gingen met een busje en een auto heen, omdat we dit keer met teveel mensen waren voor in het busje reed een vriend van ons ook mee. Ik zat bij de auto in, heerlijk met de airco aan (het busje had die niet, haha) dus dat was wel lekker in plaats van zweten in dat busje met z’n allen. Maar goed zo ver was het ook niet rijden, want na ongeveer een uur waren we er al. Toen kwamen we erachter dat de Carolina Kreek voor de hele dag afgehuurd was door een bedrijf, en kregen wij dus pas in de avond onze hut waarin we ook zouden overnachten. In de middag mochten we wel gewoon onze hangmatten ophangen in het ‘bos’ en lekker gaan zwemmen in de Kreek. Dat was echt heerlijk afkoelend, ondanks dat het water nu heel erg laag staat (drogetijd). Verder hebben we in de middag lekker gechilld, je mocht je eigen gang een beetje gaan. rond 17:00 u zijn alle mensen van het personeelsuitje weg gegaan, dus was het heeerlijk rustig en waren we alleen met ons groepje. We hadden een heel gezellig groepje met z’n 11en en in de avond kwamen er ook nog meer vrienden langs maar die zijn niet blijven slapen. Als eten kregen we een soort Chinese soep met rijst, een keer wat anders! Na het eten begon al snel het feestje. De muziekinstallatie werd uit de auto gehaald en iedereen ging lekker dansen! Het was een super gezellig feestje zo met z’n allen. We deden verschillende spellen en dat was ook erg leuk om te doen. Toch was ik op een gegeven moment erg moe en ben ik lekker in de hangmat gaan liggen. De rest is nog lang doorgegaan!

Toen ik wakker werd merkte ik meteen dat we in de jungle waren, wat een rust!! Je hoorde geen straathonden, toeterende auto’s of mensen die al vroeg in de tuin bezig waren. Maar je hoorde gewoon de natuurgeluiden en dat was ook wel een keer fijn wakker worden! Deze dag hebben we ook gewoon heerlijk rustig aan gedaan, iedereen mocht zijn gang lekker gaan en er waren geen verplichtingen. Gewoon een echte gezellige chilltrip! En de omgeving was ook supermooi!

Tegen een uur of 5 zou het busje er weer zijn maar uiteindelijk stond hij er pas rond 18:00 u en konden we de spullen gaan inladen en vertrekken terug naar Paramaribo! Tegen 19:30 u waren we weer thuis en zijn we eigenlijk meteen op bed gegaan, ondanks dat het een chilltrip was waren we toch wel erg moe! Maar het was erg gezellig.

Maandag 20 t/m woensdag 22 oktober; een kort stageweekje!
Deze week mocht ik al heel veel doen, wat erg leuk was! Ook was het schoolhoofd gelukkig weer beter! Ik heb het erg naar mijn zin op de school, iedereen is heel aardig en ook geïnteresseerd in mij en dat vind ik wel fijn. Ook is de vlaggenparade elke dag supermooi om te zien. Wel moet ik het Surinaamse volkslied even uit mijn hoofd gaan leren, zodat ik ook uit volle borst mee kan zingen! Dus daar ben ik druk mee aan het oefenen thuis en toen deden Yara en Zoë lekker mee. Ik ga volgende week het cadeau aan mijn stageplek geven, weet zeker dat ze er erg blij mee zullen zijn! Naar stage moet ik een lange spijkerbroek aan, het liefst dichte schoenen en een t-shirt met mouwtjes, lekker warm met 35 graden! Maar gelukkig hebben we ventilators in de klas dus dan in het redelijk uit te houden. En natuurlijk veel drinken met dit warme weer maar dat doen we wel. Ook moeten de leerlingen zich elke dag insmeren met Tropical Bush, dat is muskieten-gel wat helpt om Chikongunya (en andere muggensteken) een beetje te voorkomen. Ik vind het goed dat ze daar de kinderen elke dag mee insmeren, want de ziekte is erg vervelend en veel mensen hebben het al. Verder was het een super leuke stageweek, en ik mag binnenkort ook beginnen met de stage opdrachten.

Woensdagavond hadden we een verjaardagsfeest van twee vrienden van ons. Ze hadden een partybus geregeld, super leuk! Eerst zijn we met de partybus gaan touren door de stad met een hele groep en dat was natuurlijk super gezellig. Daarna zijn we lekker doorgegaan naar Touché, waar we al een hele poos niet geweest waren. Dus dat was natuurlijk weer een erg mooie avond!

Donderdag 23 oktober was een nationale vrije dag dus ook wij waren vrij! Het was namelijk het lichtjesfeest Divali! Het is een feest van de Hindoestanen maar wordt eigenlijk door iedereen wel gevierd en ook in de stad is dan van alles te bekijken/doen. Dus zijn Yara en ik daar maar even gaan kijken en hebben daarna gegeten bij de KFC. Toen zijn we weer richting huis gegaan en zijn we even op bed gaan liggen. Om 23:30 u werd ik wakker gemaakt want het was weer tijd voor een feestje!. Dus om half 1 zaten we weer in de taxi en even later waren we alweer bij de Havana Lounge, waar we elke donderdag naartoe gaan. Eerst zijn we even buiten op het terras gaan zitten, waar je een erg mooi uitzicht hebt omdat het heel hoog is. Het was deze avond niet zo druk in Havana, en iedereen die er was was nog moe van de vorige avond, dat merkte je wel.. Toch was het nog wel een gezellige avond maar iedereen was moe dus we hebben het niet te laat gemaakt.

Vrijdag 24 oktober; alweer twee maanden in Suriname!! De tijd vlieeeegt. Vandaag moesten we (alweeeerr) naar de vreemdelingenpolitie omdat ons Visum hier nog steeds niet klaar is. eerder deze week werden we gebeld dat we er naartoe moesten om een afspraak te maken voor de volgende keer en dan zou het dan wel klaar zijn. Dus wij om 11:00 u met ons goede gedrag op de fiets daar heen. Toen we daar binnen kwamen was het natuurlijk weer hartstikke druk, maar gelukkig was er een airco anders was het helemaal niet uit te houden. Dus wij wouden ons melden, maar niemand wist waar we het over hadden en toen werden we maar doorgestuurd naar een andere balie en daar was alles ook nog zo onduidelijk. Uiteindelijk leken ze ons te begrijpen en werd ons verteld dat we later wel gebeld zouden worden als het geregeld was (zijn we er weer voor niks heen geweest dus).

Maar goed toen waren we nog niet klaar, nee we moesten nog door naar de andere kant van de stad want het was weer tijd om onze fietsen te laten verlengen voor nog een maand! Hier moeten we elke maand zelf achteraan en dan controleren ze meteen ook of alles nog goed is. Eerst zijn we even gaan lunchen bij Zus&Zo en daarna doorgegaan naar het fietsenbedrijf. Dat was al snel geregeld en toen zijn we weer naar huis gefietst. Verder hebben we vrijdag niet zoveel bijzonders gedaan. Wel zijn Yara en ik in de avond nog even naar de waterkant gegaan met een paar jongens van de groep maar zijn weer op tijd naar huis gegaan want we waren best wel moe.

Zaterdag 25 oktober; na lekker uitgeslapen te hebben zijn we met de taxi naar de supermarkt Tulip gegaan, want we hadden niks meer in huis dus hebben we meteen weer groots inkopen gedaan. Dat was een super grote en overzichtelijke supermarkt, met bijna alleen maar Nederlandse boodschappen. Lekker handig dus! Er was zelfs een rode loper bij de supermarkt, en overal stond beveiliging. Toch was het geen dure supermarkt dus dat viel weer mee. Verder hebben we zaterdag lekker rustig aan gedaan een heeft Zoë voor ons wraps gemaakt! Toen zijn we vroeg naar bed gegaan.

Zondag 26 oktober; een heerlijk rustig dagje thuis. Nou ja rustig, uitgerekend vandaag wordt onze rust verstoord doordat iedereen ineens volgas in de tuin bezig gaat met veel lawaai. Maar goed geeft ook niet, kan allemaal hier. Eigenlijk wouden we wel wat gaan doen vandaag maar alles is dicht in de stad op zondag. Vanmorgen heb ik even met opa en oma geskyped, wat erg leuk was! Vandaag hebben we verder geen plannen en morgen begint weer een stageweekje! Daarna hebben we heerlijk een week vakantie! En ga ik samen met Yara 4 dagen naar het binnenland. Heeeeel veel zin in!

Daag!

  • 26 Oktober 2014 - 17:49

    Aukelina:

    hoi liza leuk om weer je verslag te lezen en nog bedankt voor je kaartje we waren blij verrast.
    ja alweer 2 maanden in Suriname dat gaat snel.
    zo te lezen heb je het erg naar je zin gelukkig.
    nog een fijne stageweek en alvast een fijne vakantie.
    groetjes van jan,aukelina ,marline en stephan

  • 27 Oktober 2014 - 08:41

    Priscilla:

    Blij dat alles goed gaat! Nog tien weken. De tijd vliegt. Geniet ervan

  • 29 Oktober 2014 - 17:28

    Astrid Feiken:

    Ik vind het ontzettend leuk om telkens weer een verslag van je te lezen,je verteld het leuk en boeiend...eigenlijk zou ik zo even willen langs komen om samen een terrasje te pakken!
    Ik wens je veel plezier en blijf nog veel vertellen van al je belevenissen!! Leuk!!
    Meid geniet ervan!! Groetjes van Meilof Matthies,Joran en Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Liza

Hallo allemaal! Welkom op mijn blog over mijn reis in Suriname. Vanaf zondag 24 augustus verblijf ik samen met Yara en Zoë in het mooie Suriname. Ik volg de opleiding onderwijsassistent en ga stage lopen op een school voor speciaal onderwijs. Ik hoop dat ik jullie via deze weg een beetje op de hoogte kan houden van alles wat ik hier zal meemaken. Groetjes!

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 16468

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 03 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: