Vakantieeee! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Liza Ophof - WaarBenJij.nu Vakantieeee! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Liza Ophof - WaarBenJij.nu

Vakantieeee!

Blijf op de hoogte en volg Liza

02 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Weer een week voorbij! Pff, de tijd gaat zooo snel.

Maandag 27 t/m 30 oktober; weer een weekje stage! Maandag ben ik begonnen met mijn stage opdrachten en dat gaat super goed. Voor een opdracht begeleid ik een leerling individueel en dat vind ik heel erg leuk en leerzaam om te doen. Sommige leerlingen hebben individuele aandacht nodig en het is dan mooi dat er een ‘extra juf’ in de klas is. Deze week vloog weer voorbij op stage. Ik merk dat ik met de meeste leerlingen al echt een band heb opgebouwd en dat ik ze, en zij mij, goed leer kennen. Ze zijn al echt gewent aan mij en daar ben ik blij mee. Ook hebben we deze week geknutseld en op zo’n manier zijn we bezig om de klas wat op te vrolijken en gezellig te maken. Kortom ik heb het super naar mijn zin op stage!!

Donderdagavond zijn we natuurlijk weer gaan feesten bij de Havana Lounge, om de vakantie in te luiden!! Deze avond was er veel Nederlandstalige (skihut) muziek en dat vonden wij natuurlijk wel weer een keer fijn en vooral erg gezellig! Ook hoorden we van een vriend van ons dat er dit weekend een Halloween-party is in Touché. Natuurlijk wilden wij dit niet missen en zijn we meteen gaan brainstormen over een outfit want het was al zaterdag!

Vrijdag 31 oktober; na heerlijk uitgeslapen te hebben zijn we naar de Hermie (Hermitage Mall) gegaan en daar hebben Yara en ik onze kaartjes gekocht voor de Halloween-party. Zoë haar ouders komen op bezoek dus zij kon helaas niet mee naar de Halloween-party. Al snel waren we eruit als wat we wouden gaan, namelijk als duivel-vampier achtig persoon. Wij hadden natuurlijk nog nooit een Halloween feest meegemaakt omdat we dat in Nederland niet echt vieren dus we wisten ook niet zo goed als wat we moesten gaan. Verder zijn we deze avond lekker vroeg naar bed gegaan omdat we allemaal erg moe waren.

Zaterdag 1 november; alweer november.. en nog zitten wij elke dag in korte broek van de zon te genieten. Echt heerlijk en daar ben ik ook nog lang niet flauw van. Maar goed nadat we allemaal zo’n beetje klokje rond geslapen hadden zijn we toch maar opgestaan. Het was lekker vroeg en daarom nog niet zo heet, dus dat was wel fijn. Na de middag zijn we weer even naar de Hermitage Mall gegaan want we moesten natuurlijk de laatste spulletjes nog even inslaan voor de avond; Halloweeeeen! Nadat we een goede bodem hadden gelegd zijn we dan ook al meteen begonnen met ons klaarmaken, want daar hadden we wel even de tijd voor nodig natuurlijk om uiteindelijk als eng monster naar het feest te gaan. We hadden ons haar getoupeerd en onze ogen zo donker mogelijk gemaakt. Ook had Zoë bij ons wondjes met bloed nagemaakt want dat hoort er natuurlijk ook allemaal bij.

Al met al waren Yara ik er om 23:30 u helemaal klaar voor en zijn we met de taxi naar Touché gegaan. Eenmaal daar aangekomen was alles helemaal in de Halloween sfeer versierd, echt prachtig. En we kregen gratis shots bij binnenkomst wat wij natuurlijk wel weer erg leuk vonden, haha. Al onze vrienden waren er en die hadden ook allemaal erg hun best gedaan om er zo eng mogelijk uit te zien. Het was verder ook super druk in Touché en iedereen zag er super mooi (en vooral eng) uit. Er zijn veel foto’s gemaakt, maar die komen nog wel een keer op de site (zal vast even duren) haha. Het was een geweldige avond en dit feest hadden wij nooit willen missen.

Zondag 2 november; ik besef me dat we vandaag nog precies 2 maanden te gaan hebben in het prachtige Suriname. We gaan er nog volop van genieten en zoveel mogelijk leuke dingen doen, zoals we de afgelopen maanden ook al hebben gedaan. Vandaag zijn Yara en ik onze spullen gaan inpakken voor morgen, want dan gaan we namelijk 4 dagen ‘op vakantie’! We gaan met z’n tweeën mee doen aan een trip naar Blanche Marie, Apoera. Hier kijken we al een aantal weken naar uit en nu is het dan bijna zover! We gaan naar de grootste watervallen van Suriname en hebben ook veel kans om dieren te spotten. Kortom we kunnen niet wachten tot morgen en gaan zo heerlijk slapen zodat we morgen goed uitgerust zijn!

Tot de volgende keer!

  • 03 November 2014 - 07:37

    Priscilla:

    Fijne vakantie

  • 03 November 2014 - 18:57

    Jouwhor:

    mooi doan weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Liza

Hallo allemaal! Welkom op mijn blog over mijn reis in Suriname. Vanaf zondag 24 augustus verblijf ik samen met Yara en Zoë in het mooie Suriname. Ik volg de opleiding onderwijsassistent en ga stage lopen op een school voor speciaal onderwijs. Ik hoop dat ik jullie via deze weg een beetje op de hoogte kan houden van alles wat ik hier zal meemaken. Groetjes!

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 16482

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 03 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: