Stage, feest en genieten - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Liza Ophof - WaarBenJij.nu Stage, feest en genieten - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Liza Ophof - WaarBenJij.nu

Stage, feest en genieten

Blijf op de hoogte en volg Liza

19 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaaal!

Het is alweer bijna 2 week geleden dus ik zal jullie snel een update geven van mijn gebeurtenissen in het prachtige Suriname..

Vrijdag 7 november; even een dagje helemaal niets doen! We waren erg moe na onze geweldige trip en het uitgaan bij Havana Lounge. Vandaag konden we dus mooi even tot rust komen en hebben we de hele dag geslapen.

Zaterdag 8 november; we hadden wel even zin om iets leuks te gaan doen dus zijn Yara en ik gezellig een dagje naar White Beach geweest! Helaas stond het water heel erg laag en konden we dus niet echt zwemmen. Natuurlijk konden we wel lekker genieten en zonnen. Eind van de middag stond het water gelukkig net hoog genoeg om er in te kunnen. Daarna zijn we weer met de bus naar huis gegaan en na 1,5 uur reizen waren we dan weer thuis. Altijd fijn zo’n dagje White Beach, het is daar zo mooi.

In de avond zijn we uit geweest bij Club Next, een discotheek die bovenin Princess Hotel zit. Wij wisten dit nooit maar goed we moesten toch maar een keer gaan kijken. Van te voren hebben we even een lekkere cocktail gedronken bij Bar Zuid en daarna zijn we naar Next gelopen. Hier kwamen we erachter dat alle vrouwen gratis entree hebben dus dat vonden wij wel weer mooi! Wat ons ook opviel was dat alle vrouwen er erg ‘classy’ bij liepen, in jurkjes met hoge hakken. Kwamen Yara en ik aan hoor, in onze spijkerbroek, met onze All-Stars aan en ons flesje bier in de hand, hahaha. We voelden ons wel een beetje de boerinnen van de discotheek, want we waren de enige meiden die er zo ‘normaal’ uitzagen. Dit was een erg leuke avond en hier hebben we ook weer leuke mensen ontmoet. Na Next zijn we door gegaan naar Emergency, een soort kroeg die 24 uur per dag open is.

Zondag 9 november; helemaal gesloopt natuurlijk door de hele vakantie konden we vandaag nog één dagje uitrusten voordat het ‘gewone leven’ weer zou beginnen.

Maandag 10 t/m 13 november; weer een weekje stage! Mijn stagebegeleidster zei dat ze mij erg gemist had vorige week, want hun hadden geen vakantie. Ook de kinderen waren blij dat ik er weer was! Deze week ben ik verder gegaan met mijn opdrachten voor school. Daar gaat het erg goed mee gelukkig! Ook is het Surinaamse Jeugdjournaal nog bij ons op school langs geweest omdat we vanuit Nederland een heleboel sport materialen kregen voor in de gymzaal. Leuke ervaring!

Donderdagavond zijn we natuurlijk (raden jullie het al..?) het weekend gaan vieren bij Havana Lounge wat zoals altijd weer een moooi feestje was!!

Vrijdag 14 november; natuurlijk hoort een beetje uitbrakken er ook bij en dat is wat we meestal doen op vrijdag. Verder hebben we wat voor school gedaan en zijn we vrijdagavond lekker vroeg gaan slapen.

Zaterdag 15 november; de wekker ging (een keer voor de verandering) vroeg! Yara en ik zijn deze dag gezellig een dagje naar de stad geweest om te winkelen! Toen we thuis kwamen hebben we de ouders van Zoë nog even gezien want die vlogen vandaag weer naar Nederland.

Deze avond zijn we met z’n 3en gezellig naar Next geweest. Nou ja, dat liep niet helemaal volgens planning. Want eenmaal bij de ingang van Next aangekomen werden wij tegengehouden door de security. We mochten niet naar binnen omdat we sneakers aan hadden, en dat was dus blijkbaar verboden voor vrouwen hier. Je moest dus verplicht sandaaltjes aan of hoge hakken. Maar het gekke was dat dit vorige week geen probleem was, toen kwamen we gewoon binnen. Het viel ons toen ook al wel op dat alle vrouwen op hakken liepen maar daar hadden we natuurlijk verder niet bij nagedacht. Nou dus wij waren best wel pissig, want we hadden echt zin in deze avond. Dus lieten we het er niet bij zitten en zijn we met zo’n beetje alle beveiliging van het hele hotel gaan praten en met een dame van de receptie. Dussss na heeeeel lang zeuren, klagen en praten kwamen we toch nog heel sneaky binnen via de achteringang, haha. Beetje raar dat wij vorige week er net zo uitzagen en toen wel binnenkwamen maar dat het nu ineens een groot probleem was. Alleen maar om onze schoenen. Maar goed het is een regel van de discotheek dus voor de volgende keer weten we dit alvast. Uiteindelijk hebben we toch nog een super leuke avond gehad.

Zondag 16 november; eigenlijk een echte zondag; lekker rustig aan en weer vroeg op bedje voor een stageweekje!

Helaas ligt de man van onze mentor in het ziekenhuis dus daar zijn we dinsdag even bij op ziekenbezoek geweest.. Maar we kregen goed nieuws dat hij de volgende dag alweer naar huis mocht gelukkig.

Ook ben ik dinsdag weer even 1,5 uur thuis geweest in Sellingen, dat was erg gezellig en leuk om weer even bij te praten met het thuisfront.

Nou de eerste drie dagen stage zijn alweer geweest dus na morgen hebben we alweer weekend! Dat moet natuurlijk weer gevierd worden en dat zal ook zeker gebeuren.

Tot de volgende keer!

  • 20 November 2014 - 06:51

    Louisa :

    Wat een beleving, mooi hoor. Geniet er maar van.....

    Groetjes van Louisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Liza

Hallo allemaal! Welkom op mijn blog over mijn reis in Suriname. Vanaf zondag 24 augustus verblijf ik samen met Yara en Zoë in het mooie Suriname. Ik volg de opleiding onderwijsassistent en ga stage lopen op een school voor speciaal onderwijs. Ik hoop dat ik jullie via deze weg een beetje op de hoogte kan houden van alles wat ik hier zal meemaken. Groetjes!

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 16484

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 03 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: